Jag börjar om här, med en annan bloggadress och länkar kanske till min andra bloggar framöver.
Det är ju inga storbloggar så vad länkningen tillför kan jag inte precisera...
 
Jag vill börja våga skriva mer rakt på igen!
En tyckmycken person ska ju kiunna uttrycka sig rakt på sak och om någon annan hittar hit och läser så kanske jag rätt som det är blir en storbloggare. Fast de dagarna när sådant var möjligt är nog över?
Vad händer utöver det vanliga livet som rullar på mot pensioneringen?
....bara några år kvar tills jag faktiskt kan göra valet att kliva av jobbkarusellen
.......nästa år; hej Oktogonen!

Igår var det i alla fall storcirkus på jobbet vilket väl varit på väg under en längre period.
Det slutade med att jag rakt på sak sa åt en s.k. kollega att försvinna ut ur mitt rum.
Visst är det konstigt att en del personer tycks tro att de äger rätten till att uppfostra hela världen och att endast deras värderingar ("värderingar") är de rätta? Personen som avses är verkligen genuint manipulativ...elak rent av men med god skådespelarförmåga som plockas fram på ett litet ögonblick i de fall där så behövs.
 
Det allra roligaste (jag tycker inte att det här har med humor att göra egentligen) är ju att jag snabbt fick reda på att sakfrågan var utredd och klar redan förra veckan - endast genomförande återstod. Hur det skulle gå till var också avklarat. Det var trevligt att skicka iväg ett mail med detta konstaterande (nej inget svar har presterats) med "cc" till ett stycke rätt person.
 
Vinsten med totalkraschen är att vi kan sluta låtsas vara hövliga mot varandra.
 
Nä men om jag skulle ta och fortsätta med jobbet att skriva instruktioner för ett testjobb i ett system som ska POC'as?
 
et var läge att gnälla, jobbiga människor, nystart,

Kommentera

Publiceras ej